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Título : Knowledge transfers and absorptive capacities as determinants of competitive advantages: The Mexican case.
Otros títulos : IEEE Enginnering Management Review
Autor : Ruiz Corrales, Missael
Placencia López, Ismael
Galván Vela, Esthela
Ravina-Ripoll, Rafael
Palabras clave : Companies;Knowledge transfer;Absorption;Compexity teory;Cathode ray tubes;Instruments;Collaboration
Sede: Campus Tijuana
Fecha de publicación : may-2022
Resumen : Using a quantitative methodology and in different stages, a linear regression model was applied to measure the capacity of knowledge transfer processes and knowledge absorption capabilities to generate competitive advantages in companies. The main objective is to determine the extent to which efficient knowledge transfer and absorption processes could determine the generation of competitive advantages. A data collection instrument was applied. It was concluded that the companies that generate the most significant competitive advantages are the manufacture of lighting accessories, the tobacco industry and the manufacture of synthetic resins and rubber. Finally, it was concluded that knowledge transfers and the capacity to absorb knowledge explain 69.9% of the capacity of the companies to generate competitive advantages. RESUMEN Utilizando una metodología cuantitativa y en diferentes etapas, se aplicó un modelo de regresión lineal para medir la capacidad de los procesos de transferencia de conocimiento y las capacidades de absorción de conocimiento para generar ventajas competitivas en las empresas. El objetivo principal es determinar en qué medida los procesos eficientes de transferencia y absorción de conocimiento pueden condicionar la generación de ventajas competitivas. Se aplicó un instrumento de recolección de datos. Se concluyó que las empresas que generan ventajas competitivas más significativas son la fabricación de accesorios de iluminación, la industria tabacalera y la fabricación de resinas sintéticas y caucho. Finalmente, se concluyó que las transferencias de conocimiento y la capacidad de absorción de conocimiento explican el 69,9% de la capacidad de las empresas para generar ventajas competitivas.
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URI : https://repositorio.cetys.mx/handle/60000/1420
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