Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://repositorio.cetys.mx/handle/60000/1332
Título : A focus on ethical value under the vision of leadership, teamwork, effective communication and productivity
Otros títulos : Risk and financial managemen
Autor : Mercader Pomarón, Victor Manuel
Galván Vela, Esthela
Ravina-Ripoll, Rafael
Raluca Gh. Popescu, Cristina
Palabras clave : Ethics;Leadership;Teamwork;Effective communication;Business administration;Human capital;Effective business;Performance management
Sede: Campus Tijuana
Fecha de publicación : nov-2021
Citación : vol. 14;núm. 522
Resumen : The new economy and the knowledge-based society brought significant changes in all the areas of our daily lives. Also, the COVID-19 pandemic and the COVID-19 crisis implicated tremendous transformations in all the domains, on the one hand, threatening the balance of our society and, on the other hand, challenging the dynamic of the new economy development and the rhythm of the societal modernization. In these delicate times, the all-important relationship between ethics, leadership, teamwork, effective communication, productivity, and performance is brought to the attention, in particular, due to its benefits for our society, taking into consideration the pivotal advancement that a well governed relationship of this type could provide to the knowledge-based economy. The present research describes the implication of ethics in leadership, teamwork, effective communication, and productivity, which includes the application of ethical values as university graduates assume the role of each of the mentioned dimensions of study in the organizations. The absence of research that relates ethics to these four elements simultaneously was noticed. This information is essential to know how these dimensions influence the organizational level. The sample that included 410 university graduates was applied in Baja California, Mexico, and the industrial nucleus of great relevance, bordering California in the United States of America. The data was obtained using a questionnaire. A reliability and validity analysis of the measurement instrument was carried out in terms of the ethical values associated with the dimensions mentioned using the exploratory factor analysis by the principal components method. Qualitative items were also analyzed using the constant comparison method. The results obtained in this research provide a greater perspective and practical knowledge and support of usefulness and practical reality to businesspeople and employees, leaders and university graduates; and also extensive to students, teachers, and human beings in general, in order to be better prepared to give and apply solutions with their consequent ethical and productive achievements desired by all. Additionally, this current research has the purpose to raise the will to understand, at a higher level and at a more in-depth degree of knowledge, the relationship between ethics, leadership, teamwork, effective communication, productivity, and performance, in the attempt to foster a creative and innovative business environment, based on a robust and sustainable business administration and business competencies, capable to position at higher ranks the strengths, opportunities, aspirations and outcomes that today’s new economy is due to offer and diminish the dangerous effects of the COVID-19 pandemic and the COVID-19 crisis in all the domains. RESUMEN La nueva economía y la sociedad del conocimiento trajeron cambios significativos en todos los ámbitos de nuestra vida cotidiana. Además, la pandemia de COVID-19 y la crisis de COVID-19 implicaron tremendas transformaciones en todos los dominios, por un lado, amenazando el equilibrio de nuestra sociedad y, por otro lado, desafiando la dinámica del desarrollo de la nueva economía y el ritmo. de la modernización social. En estos tiempos delicados, se pone de manifiesto la trascendental relación entre ética, liderazgo, trabajo en equipo, comunicación efectiva, productividad y desempeño, en particular, por sus beneficios para nuestra sociedad, teniendo en cuenta el avance fundamental que supone una buena relación gobernada de este tipo podría proporcionar a la economía basada en el conocimiento. La presente investigación describe la implicación de la ética en el liderazgo, el trabajo en equipo, la comunicación efectiva y la productividad, lo que incluye la aplicación de valores éticos a medida que los egresados ​​universitarios asumen el rol de cada una de las dimensiones de estudio mencionadas en las organizaciones. Se notó la ausencia de investigaciones que relacionen la ética con estos cuatro elementos simultáneamente. Esta información es fundamental para saber cómo influyen estas dimensiones a nivel organizacional. La muestra que incluyó a 410 graduados universitarios se aplicó en Baja California, México, y el núcleo industrial de gran relevancia, limítrofe con California en los Estados Unidos de América. Los datos se obtuvieron mediante un cuestionario. Se realizó un análisis de confiabilidad y validez del instrumento de medida en cuanto a los valores éticos asociados a las dimensiones mencionadas mediante el análisis factorial exploratorio por el método de componentes principales. Los ítems cualitativos también se analizaron utilizando el método de comparación constante. Los resultados obtenidos en esta investigación brindan una mayor perspectiva y conocimiento práctico y soporte de utilidad y realidad práctica a empresarios y empleados, líderes y graduados universitarios; y también extensiva a estudiantes, docentes y seres humanos en general, a fin de estar mejor preparados para dar y aplicar soluciones con sus consecuentes logros éticos y productivos anhelados por todos. Adicionalmente, esta presente investigación tiene como propósito suscitar la voluntad de comprender, a un nivel superior y en un grado de conocimiento más profundo, la relación entre ética, liderazgo, trabajo en equipo, comunicación efectiva, productividad y desempeño, en el intento fomentar un entorno empresarial creativo e innovador, basado en una administración empresarial sólida y sostenible y competencias comerciales, capaz de posicionar en rangos más altos las fortalezas, oportunidades, aspiraciones y resultados que la nueva economía de hoy debe ofrecer y disminuir los efectos peligrosos de la pandemia de COVID-19 y la crisis de COVID-19 en todos los dominios.
metadata.dc.description.url: https://www.mdpi.com/search?q=A+Focus+on+Ethical+Value+under+the+Vision+of+Leadership%2C+Teamwork%2C+Effective+Communication+and+Productivity&journal=jrfm
URI : https://repositorio.cetys.mx/handle/60000/1332
Aparece en las colecciones: Artículos de Revistas

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
0000 JRFM 14-00522 Artic. Published.pdf508.63 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons